Katamaran je naziv za jednu vrstu broda koji je sačinjen od dva paralelna trupa.
Konstruisanje katamarana predstavlja zahtjevan posao, jer kataman mora da odgovori otpornosti odnosno opterećenju koje će nastati usljed korištenja odnosno eksploatacije broda. Prilikom konstruisanja katamana važe ista pravila kao i za brodove koji imaju jedan trup, osnovna razlika kod katamana je poprečna stabilnost.
Materijali od kojih su sagrađeni katamarani su:
- ekološki su ispitani (ne zagađuju životnu sredinu),
- garantuju vodonepropusnost i dugoročnost, jer materijal gubi 5% svojih svojstava poslije 50 godina korištenja,
- otporni su na UV zrake, podnose ekstremne temperature od -30° do + 80° C,
imaju dobru nosivost, - otporne su na udarce što znači da na njima ne ostaju vidljivi tragovi,
- lake su za montiranje i imaju minimalne troškove održavanja.
Čabar plast pontoni od PEHD-a se izrađuju u standardnim prečnicima i to:
Ø 500 mm
Ø 600 mm
Ø 800 mm
Ø 1000 mm
Ø 1200 mm
Ø 1300 mm
Ø 1600 mm
Dizajn Čabar Plast pontona za splavove može biti različit u zavisnosti od plovnog objekta:
- vrhovi mogu biti ravni,
- blago zasječeni vrhovi,
- kosi vrhovi cijelim dijelom,
- vrhovi samo sa špicem,
- vrhovi sa špicem i perajima.
Plastični pontoni, bez obzira u koju svrhu ih koristite, su idealni kao dugotrajni, kvalitetni, nepotopivi i jeftiniji od svih drugih vrsta slične namjene.
Osnova katamarana je ponton. Čabar Plast pontoni se mogu koristiti bez bojazni na uticaj na okolinu, jer zadovoljavaju sve ekološke uslove. Dugotrajni su, neuništivi i nepotopivi jer se dijele na komore koje po potrebi mogu biti i ispunjene penoplastima. Njihova primjena je višestruka i koriste se u razne svrhe.
Kako izračunati nosivost katamarana, splava bilo kojeg plovnog objekta?
Prvo moramo znati nosivost pontona. Čabar Plast pontoni unutrašnjeg prečnika 60 cm imaju nosivost 140 kg po dužnom metru, što znači da npr. ponton od 6 m dužine ima nosivost od 6×140=840 kg. Ponton unutrašnjeg prečnika 80 cm ima nosivost 230 kg po dužnom metru, što znači da ponton od 6 m dužine ima nosivost od 6×230=1380 kg.
Čabar Plast pontoni su projektovani da pri maksimalnoj opterećenosti katamarana ili bilo kojeg drugog plovnog objekta, ponton bude do polovine uronjen u vodu. Zbog toga je neophodno da znate kolika će biti masa splava, katamarana ili drugog plivajućeg objekta kada je on maksimalno opterećen, dakle treba sabrati mase čelične konstrukcije, drvene građe, kućice, ostalog tereta i maksimalnog broja ljudi koji će se u jednom trenutku naći na splavu. Čabar Plast pontoni su laki za transport, lako se postavljaju i instaliraju, mogu da nose terete velike nosivosti.
Katamaran koji se sastoji od tri umjesto dva trupa se zove trimaran, on se sastoji od jednog centralnog trupa i dva spoljna trupa.
Naša firma sa višegodišnjim iskustvom, prateći promjene na tržištu i zahtjeve naših potrošača, proizvodi po najpovoljnijim cijenama najsavremenije katamarane, trimane, splavove, pontone sve u cilju zadovoljenja potreba naših klijenata.
Dimenzije plastičnih pontona koje su osnove katamarana i njihova nosivost
Dimenzije plastičnih pontona koje su osnove katamarana i njihova nosivost
Prečnik Ø (mm) |
Nosivost |
Ø 500 mm | 98 kg / m |
Ø 600 mm | 140 kg / m |
Ø 800 mm | 250 kg / m |
Ø 1000 mm | 390 kg / m |
Ø 1200 mm | 565 kg / m |
Ø 1300 mm | 660 kg / m |
Ø 1600 mm | 1000 kg / m |
Ko kupuje katamaran?
Katamarane kupuju ljudi koji žele da iskuse život mornara. Uglavnom katamarani se koriste za jedrenje i u rekreativne svrhe. Jedrenje katamaranom ili plovidba katamaranom predstavlja vid uživanja za sve ljubitelje voda.
Koja je razlika između katamarana i čamca?
Čamac ima jedan trup tačnije jedno dno, dok katamaran predstavlja plovilo sa više trupa. Katamaran ima dva trupa ili više, tačnije ima dvije ili više dodirne tačke sa vodom i morem. Katamaran sa tri trupa se zove triman.
Da li katamaran može da potone? Da li jedrenjak sa osnovom katamarana može da potone?
Strah svakog nautičara je da li postoji mogućnost da mu katamaran potone. Čabar Plast katamarani posjeduju tri bitne činjenice koje garantuju da neće potonuti:
- pregrade katamarana su vodonepropusne,
- pjenasta ispuna i sendvič konstrukcija su osnova za plutajuće materijale,
- više trupova predstavlja osnovu da brod neće da potone.